Zero waste, vegan en cruelty free webshop! Gratis verzending vanaf 60 euro. Afhalen mogelijk in Ellezelles, met code AFHAALBLIJ. Gratis levering aan huis in Ronse met de code RONSEBLIJ.
Ga naar verlanglijst Verlanglijst

Winkelwagen

Je winkelwagen is momenteel leeg

3 reality checks bij een startende webshop: 1 ste maand

3 reality checks bij een startende webshop:  1 ste maand

De ups and downs van een beginnende webshop: maand 1

Hoi lezers en volgers,

Vooreerst bedankt om de tijd te nemen om mijn blog te lezen.

Exact een maand geleden is mijn website: www.blijzonder.be online gekomen. Na weken hard zwoegen aan de site was het zover: OPENINGSWEEKEND!

Met grote verwachtingen ging ik het weekend in want ik ben zelf megatrots op mijn shop.

Maar dit was een domper. Enkel vrienden en familie deden mij een plezier maar nog geen bezoekers van buitenstaanders.

REALITY CHECK NUMMER 1: klanten zijn moeilijk te vinden!

Toen kreeg ik het nieuws van mijn ouders dat Blijzonder ook nog niet te vinden was via Google.

Damn, hoe kon dit nu weer?

REALITY CHECK NUMMER 2: HELP Google vindt mij niet!

Je hebt dus blijkbaar een paar dagen/weken geduld nodig vooraleer Google je website 'ontdekt' en 'publiceert'. Owkee... no worries, ik heb geduld!

Dan maar mij volledig smijten op Instagram. Op mijn account bij_blijzonder ben ik gestart met reclame maken. Dit doe ik vaak met reels. Ergens had ik gelezen dat je via reels een breed publiek kan aanspreken. Met toch wel wat schrik voor de camera, lanceerde ik mijn eerste reel op 25/9/21. Heel leuk om te doen geef ik toe, maar het aantal likes en volgers was toch ook weer teleurstellend.

REALITY CHECK NUMMER 3: Instagram was in mijn geval geen wondermiddel.

Ondertussen was mijn webshop ongeveer een tiental dagen online en stond ik terug heel stevig met mijn voetjes op de grond. Maar wankelen deed ik niet, mijn hoofd stond niet stil en ik probeerde te zoeken hoe ik mijn naambekendheid kon vergroten.

Nieuwe aanpak: even gas terugnemen en de localere aanpak proberen.

Mijn nieuwe focus is om Blijzonder iets bekender te maken bij de mensen in de straat, de lokale winkels, de facebookpagina's van mijn woonplaats,... .
En JA, bij mij heeft deze aanpak betere resultaten.
Oef, eindelijk een goed gevoel en persoonlijk vind ik deze aanpak ook heel leuk. Ik kan mondeling reclame maken en ik merk het enthousiasme bij de mensen waardoor ik zelf ook gelukkig word en hoop krijg.

REALITY CHECK NUMMER 4: zoek het niet altijd te ver van huis

Met deze aanpak ga ik verder de toekomst in!

Wat staat er nu de komende dagen/weken op het to-do lijstje voor Blijzonder:

* Binnen een aantal dagen dompel ik Blijzonder onder in de Kerstsfeer. Dus volg mij zeker om mijn Kerst aanbod te zien groeien en samen met mij te genieten van die zalige sfeer.

* Binnenkort ga ik terug naar mijn tweede babbelavond met de straffe madammen in Ronse. Spannend! Dit is een avond waarbij we met een paar zelfstandigen uit regio Ronse samenkomen om ideeën en tips aan elkaar uit te delen. Echt heel leuk, gezellig en leerrijk.


Volg mij zeker op Instagram bij_blijzonder en recentelijk ook op facebook Blijzonder voor alle nieuwtjes.


Maandelijks ga ik een blog schrijven voor jullie over het leven achter de schermen van Blijzonder en raad ik jullie nog een andere locale onderneming aan.

@nele_de_brauwere: grime en events voor volwassenen en kinderen

Check her out!

Tot volgende maand!